Ambientkalendern 2021


Trots tidigare erfarenheter av hur krävande adventskalendrar tenderar att bli gav jag vika för suget att dela något i dagliga digitala luckor när den första decemberdagen var kommen. Det fick bli en musikalisk kalender med ambientinriktning som jag presenterade på Twitter under taggen #ambientkalendern. Det gick ganska bra måste jag säga så här efter målsnöret. Det var faktiskt först sista dagen, julafton, som jag råkade glömma att publicera en lucka, något som åtgärdades med en finallucka på juldagen. 

Det kan också vara krävande att följa en kalender och komma ihåg luckorna varenda dag. Därför har jag nu sammanställt en spellista som gör kalendern åtkomlig även för eventuella eftersläntrare. Att samla luckornas innehåll i en lista var också roligt för min del; en överblick över vad för sorts ambient jag plockat ihop genom mitt kalenderprojekt. Allt som ingick i kalendern fanns inte på Spotify där jag gjorde spellistan, så jag har ersatt somligt med andra saker av samma artister, i den mån dessa alls fanns representerade där. 

KALENDERN PÅ TWITTER >>

SPELLISTAN PÅ SPOTIFY >>

Kommentarer