Smelling in the mind's nose [191113]

Jag fyller på med äldre spellistor direkt, det är något torftigt med en blogg bestående av ett enda inlägg. Den här spellistan gjorde jag dagen efter Moondog-konserten jag nämnde i det förra inlägget. Nu har det ju gått ganska lång tid sedan dess, konserten var den 12 november 2019. Det var fullsatt på Rönnells antikvariat den kvällen och jag fick bara stundstals en skymt av orkestern, The Original Moondog Strings, när jag lutade mig fram och kikade mellan dem som satt framför mig. Kanske var det för att jag inte kunde se vad som pågick på scenen som tankarna gick igång. Musiken fick mig att tänka på filmer av Wes Anderson, en filmskapare som jag förknippar med soundtrack som är spretiga och samtidigt perfekt sammansatta. Så började spellistan dagen därpå. Minns inte om samma inspiration följde med genom hela listkonstruerandet, men det var i alla fall så jag satte igång. Oavsett om just Anderson ekar i spellistan eller ej har den här och efterföljande listor satts samman med det eklektiska och specifika stämningar som motor, att skapa en helhet av delar som var för sig kan tyckas hemmahörande i vitt skilda musikaliska familjer. 

LYSSNA >>

Kommentarer